Opis forum
Ja sie uczylam tylko tych gdzie trzeba bylo cos wpisac w mjsc kropek .. tych gdzie juz trzeba bylo przeksztalcac nie robilam ;p
Jesli chodzi o matme: nie mam 12 ale pewnie tak jak ma ania jest okk
a w niektorych to mi takie mega glupie liczby wychodzily ze szok ;p
20 jest spoko..ma wyjsc 33 i 12
y-5= 1/4(x-5)
y+9=1/2(x+9)
i to mi tu ladnie wyszlo...no chyza ze cos pomylilam w obliczeniach ale wydaje mi ze jest okk
Ostatnio edytowany przez Czesiulek (2011-10-02 15:16:05)
Offline
Słuchajcie tak sobie dzisiaj pomyślałam,że zbliża się Dzień Nauczyciela.Pasowaloby myśleć,co kupujemy Ja uważam,że nauczycielom róże albo jakieś inne kwiatki,a p.Koskowi to nie mam pojęcia.Skladać się na to nie musimy ,bo mamy kasę klasową na koncie.Więc proponuję do końca tygodnia coś wymyślić,żeby w weekend kupić p.Koskowi to coś
Offline
zadanie 10 dla Cieślika:
b) f(x)= 4/3x(x+6) -> tu wystarczy pomnożyć i wychodzi
f(x)= 4/3x^2 + 8x
c) f(x)= 1/2(x-4)^2 -> rozpisujemy na wzór skróconego mnożenia
f(x)= 1/2(x^2-8x+16)
f(x)= 1-2x^2-4x+8
d) f(x)= 5/6x(x-2)(x+3) -> mnożysz liczby w nawiasach każdy przez każdy
f(x)= 5/6(x^2+3x-2x-6)
f(x)=5/6(x^2+x-6)
f(x)=5/6x^2 + 5/6x -5
Offline
Poniosło mnie i 'ułożyłam' dwa pytania na geografię ;-p.
1.Fale charakteryzujące się białymi, spiętrzonymi bryzgami i grzywami to fale:
a)podboju, b)przyboju, c)zaboju. (strona 91 w podręczniku, odpowiedź b)).
2.Wody głębinowe po ich wyczerpaniu nie mogą się zgromadzić na nowo, czyli są nieodnawialne.
PRAWDA/FAŁSZ ? (prawda, strona 99 w podręczniku).
Offline
hej. jakby mój zbiór zadań w poniedziałek wyglądał na trochę zmasakrowany, proszę się nie dziwić, wyżywam się na nim ;p ;D
robiłam 6, i to jest coś dziwnego... mógłby mi ktoś powiedzieć, gdzie zrobiłam błąd?
x+y=18 y=18-x
x^3+y^3-----> MIN
x^3+(18-x)^3
x^3+18^3-3*18^2*x+3*18*x^2-x^3
5832-972x+54x^2
p= -b/2a= 972/108=9
q=-Δ/4ac=314928/216= 1458 (!)
no i wg odpowiedzi z książki wyszło mi p , no ale w q też miało wyjść 9, a 1458 a 9 to subtelna różnica
sprawdzałam na internecie, no i wg nich 18^3 = 324, a to jest przecież 18^2. ale wtedy wychodzi 9....
a 8 zad. to jest w ogóle całkiem walnięte ;/
w 5. zad. jak x mi wyszło 15, to skąd mam wziąć drugi wynik??
Ostatnio edytowany przez Julietta (2011-10-22 17:40:06)
Offline
Ja 6 zrobiłam tak ;-p.
x+y=16 -> x=18-y
x^3+y^3-?MIN
(18-y)^3+y^3->MIN
(5832-3*324y+3*18y^2-y^3)
5832-972y+54y^2-y^3+y^3
f=5832-972y+54y^2->MIN
p=972/2*54=9
q=314928/4*53=1458
f(min)=1458 dla x=9
9+y=18
y=9 x=9 i y=9
7.
P=(8-x)(5+x)
f=40+8x-5x-x^2
f=40+3x-x^2
D=(0,8) -> x>0 czyli 8-x->0 x>-8 x<8 (nie wiem, czy to dobrze rozumiem,ale wynik taki, jak ma być w sumie ;-p).
p=-3/-2=3/2 (to jest ten max, który podstawiamy za x w podpunkcie b).
8.
a)P=2*(20-2x)x+2(30-2x)x i teraz tylko wymnożyć to i będzie wzór.
b)p=-100/2*(-8)=6,25 i tę wartość podstawić za x do wzoru i wyjdzie pole.
Julka, podstawiasz to 15: x-(-15)=30, x+15=30, x=15. ; )
Ostatnio edytowany przez Patrycja (2011-10-22 18:18:53)
Offline
o, dzięki, Patka to dobrze jest to 1000ileś? bo w sumie wyszło nam to samo, tylko nie wpadłam na to,żeby to później popodstawiać
nie rozumiem tego tak do końca, więc już współczuję sama sobie po poniedziałkowej kartkówce ;P
Offline
zad 15.
założenia: x>0
(82+2x)(36+2x)=3567
Policz to sobie i potem jak dojdziesz do funkcji kwadratowej to policz deltę i miejsca zerowe.Jedno miejsce wyjdzie na minusie a drugie na plusie i to jest wynik
A ja proszę o 16 Bo nie kumam....
Ostatnio edytowany przez Cieslik (2011-11-06 13:23:46)
Offline
Tu jest 16 zadanie
http://imageshack.us/photo/my-images/26 … 0031r.jpg/
Ma ktoś 14 ? chodzi mi o samo ułożenie równania
Offline